سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 اردیبهشت 1389 - هیئت جوادالائمه (علیه السلام) شهرری

شفاعت فاطمه (سلام الله علیها)

چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 ساعت 12:1 صبح

 

امام باقر (ع) از جابر انصاری روایت می کند که رسول خدا (ص) فرموده اند :

« هنگامی که روز رستاخیز فرارسد ، دخترم فاطمه در حالی می آید که بر یکی از ناقه های بهشتی سوار است …
آن بانوی سرافراز عبور می نماید تا در مقابل عرش الهی قرار می گیرد . از آن مرکب فرود می آید و عرض می کند : بار الها! سرور و سالارم ! بین من و آن افرادی که در حق من ستم روا داشتند و نیز فرزند مرا شهید نموده اند قضاوت کن .
از جانب خداوند ندا می رسد : ای حبیبه ام ! ای فرزندحبیبم !از من درخواست نماتا به تو عطا نمایم .
درباره هرکس می خواهی شفاعت نما ، تا من بپذیرم . به عزّت و جلالم سوگند که امروز ظلم و ستم هیچ ستمگری از نظرم محو نخواهد شد .
آن گاه عرض می کند : بار الها ! سرور و سالارم ! نسل من ، دوستداران و رهروان راهم ، پیروان و دوستداران نسل من و دوست دوستداران فرزندانم را مورد عنایت قرار ده .
آن گاه است که از بارگاه الهی ندا می رسد : کجایند فرزندان و نسل فاطمه و رهروان راهش و دوستداران او و دوست دوستداران نسل او ؟ آنان در حالی که فرشتگان رحمت آنها را در بر گرفته اند ، می آیند و حضرت فاطمه (س)پیشاپیش آنان همگی به بهشت وارد می شوند . »

 

در روایت امیر مؤمنان (ع) آمده است :

« روزی رسول خدا (ص) بر فاطمه (س)وارد شد ، مشاهده نمود که حضرت فاطمه (س)محزون است : فرمود دخترم ! چرا محزونی ؟ عرض کرد : به یاد محشر و وقوف مردم افتادم …
آن گاه جبرئیل (ع) عرض می کند : فاطمه جان ! خواسته ات را درخواست کن . تو عرض می کنی : پروردگارا ! شیعیان و رهروان راهم . خدای بزرگ در پاسخ می فرماید : بدون شک آن ها را مورد عفو قرار دادم …
تو عرض می کنی : پروردگارا ! دوستان راهروان راهم . خداوند در پاسخ می فرماید : برو ، هرکس به تو اعتصام ورزد و دست به دامن تو شود ، با تو در بهشت خواهد بود .
« فَعِندَ ذِلکَ یَوَدُّ الخَلاِئقُ أَنَّهُم کانُو فاطِمِیِّینَ »
« در آن روز ، عموم خلائق آرزو می کنند ، ای کاش از فاطمیون بودند ! … »


نوشته شده توسط : خادم الزهرا

نظرات ديگران [ نظر]


عزاداری ایام فاطمیه

سه شنبه 89 اردیبهشت 7 ساعت 10:40 عصر

 

 آیت‌الله جوادی آملی  رهنمودهایی درباره عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)  در این ایام بیان کرد که چکیده آنها به قرار زیر است :

ــ ایام فاطمیه نباید تنهابه عزاداری خلاصه شود بلکه باید بخشی را هم به تدریس و تبیین خطبه‌های آن حضرت پرداخت.

ــ بخشی از خطبه‌های حضرت فاطمه زهرا (س) هم‌سطح با خطبه‌های حضرت علی (ع) درنهج البلاغه است ؛ لذا باید بیش از این، به این خطبه‌ها توجه شود.

ــ البته در سال‌های اخیر خطبه حضرت فاطمه های زهراء(س) مورد توجه قرار گرفته و عده ای به شرح و حفظ آن پرداخته‌اند ؛ اما عزاداری‌های ایام فاطمیه هم نباید تنها در عزا و مرثیه‌سرایی خلاصه شود بلکه باید درس‌هایی از خطبه‌های حضرت فاطمه (س) را برای مردم بیان کرد.

ــ باید در مورد برخی سخنان آن حضرت تحقیق و پژوهش علمی صورت گیرد و خطبه های حضرت فاطمه زهرا(س) در مراکز علمی کشور تدریس شود.

ــ در فضای عمومی فعلی جامعه، تنها باید بخشی از ایام فاطمیه را به روضه‌خوانی اختصاص داد و قسمت دیگری از این زمان را به تدریس و تبیین این خطبه‌ها پرداخت.
ــ اگر جریان فاطمیه احیا شود همه مناسبت‌هایی که در زیر مجموعه وجود مقدس حضرت زهراء (س) انجام می‌شود به مقصد خواهد رسید.

 


نوشته شده توسط : خادم الزهرا

نظرات ديگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5      >